Go to top
Klachtenregeling
  1. Deze klachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht die I
    AM Familierecht met haar klanten wordt aangegaan en is van toepassing op alle
    personen die onder de verantwoordelijkheid van I AM Familierecht werken aan
    zaken van haar klanten.
  2. Deze kantoorklachtenregeling heeft betrekking op klachten betreffende:
      • de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht;
      • de kwaliteit van de dienstverlening; en
      • de hoogte van de declaratie.

    Andersoortige klachten van klanten van I AM Familierecht kunnen op een andere
    wijze
    worden afgehandeld. De regeling heeft geen betrekking op klachten die ingevolge
    paragraaf 4 van de Advocatenwet bij de plaatselijk Deken worden ingediend.

  3. De advocaat die in de betreffende zaak is aangewezen als accountverantwoordelijke,
    wordt belast met de afhandeling van de klacht (ook als de klacht zich richt op
    hem/haar zelf) en functioneert daardoor in de betreffende zaak als
    klachtenfunctionaris.
  4. Binnen een maand na ontvangst van de klacht stelt de klachtenfunctionaris de klager
    en degene over wie is geklaagd, schriftelijk en met redenen omkleed in kennis van
    zijn oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van
    aanbevelingen.
  5. Informeert de klachtenfunctionaris de klager niet binnen één maand na ontvangst
    van de klacht over zijn/haar oordeel, zoals bedoeld in het voorgaande artikel, dan
    informeert de klachtenfunctionaris de klager en degene over wie is geklaagd, over de
    reden van de vertraging, onder vermelding van de termijn waarbinnen wel een
    oordeel over de gegrondheid van de klacht zal worden gegeven.
  6. De klager en degene over wie is geklaagd worden in de gelegenheid gesteld een
    toelichting te geven op de klacht.
  7. De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de
    klacht.
  8. Is de klacht na behandeling door de klachtenfunctionaris naar het oordeel van de
    klager niet opgelost, dan is sprake van een geschil tussen de klager en I AMFamilierecht waarover alleen de wettelijk bevoegde burgerlijke rechter een oordeel
    kan geven.
  9. De klachtenfunctionaris registreert de klacht onder vermelding van de aard van de
    klacht, naam van de klager en degene tot wie zich de klacht richt. De
    klachtenfunctionaris draagt er zorg voor dat de klacht wordt geregistreerd in het
    centrale klachtenregister dat door I AM Familierecht wordt bijgehouden.
  10. Klachten zijn per mail met toelichting in te dienen bij info@iam-familierecht.nl, dan
    wel bij de verantwoordelijke advocaat (ilse@iam-familierecht.nl of anne-
    marieke@iam-familierecht.nl
    ).